Wielerpromotie Het Groene Hart

Persbericht: Mountainbikers in actie bij Zoetermeers wedstrijdweekeinde

Het persbericht met ondersteunende beelden staat ook op www.whgh.nl/pers. Deze link ook voor het aanvragen van perskaarten.

augustus 2018

Mountainbikers in actie bij Zoetermeers wedstrijdweekeinde

De mountainbikeroute in Zoetermeer staat in het weekeinde van 24, 25 en 26 augustus in het teken van het NK Eliminator en de 3 Nations Cup. De allerbeste mountainbikers uit voornamelijk Nederland, Belgiƫ en Duitsland rijden dan hun wedstrijden. De meer recreatieve mountainbiker krijgt in de funklassen de mogelijkheid om een echte wedstrijd te rijden over het speciaal ervoor aangepaste wedstrijdparcours.

Het wedstrijdweekeinde start met het NK Eliminator op vrijdagavond. In heats strijden steeds vier mountainbikers tegen elkaar om uiteindelijk in de finale de Nederlandse titel op te eisen. Een korte en technische ronde, die snelheid en durf vraagt van de deelnemers. Wachten is geen optie.

Zaterdag en zondag staan in het teken van de 3 Nations Cup. Meet je als (jeugd)prof in een van de licentiewedstrijden aan andere bikers op snelheid, bochtenwerk of klimtechniek. Of probeer als recreatieve biker je bikevrienden tijdens de funklasse jeugd (zaterdag), heren of dames (zondag) ‘officieel’ af te troeven. Iedereen die mountainbiken leuk vindt is namelijk welkom in een van de funklassen, ook zonder KNWU-licentie!

Bovendien worden er veel leuke activiteiten georganiseerd rondom het wedstrijparcours tijdens dit weekeinde. Genoeg mountainbikeplezier dus, voor zowel deelnemers als toeschouwers.

Meer info en inschrijven: www.whgh.nl

Noot voor de redactie:

Voor de pers stellen wij op locatie faciliteiten beschikbaar, zoals een persruimte met wifi, versnaperingen en drankjes. Graag aanmelden via www.whgh.nl/pers. Via deze link vindt u ook promotiemateriaal en ondersteunende beelden.

Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen, bij voorkeur per mail: communicatie@whgh.nl

Met vriendelijke groet,

Joris Gerardu
Vrijwillig marketing- & communicatiemanager Stichting Wielerpromotie het Groene Hart

De 3 Nations Cup in Zoetermeer maakt deel uit van de 3 Nations Cup mountainbike series:10 mountainbikewedstrijden in Nederland, Duitsland en Belgiƫ. De 3 Nations Cup wedstrijden in Zoetermeer worden georganiseerd door Stichting Wielerpromotie Het Groene Hart. Stichting Wielerpromotie Het Groene Hart werkt in Zoetermeer samen met veel vooral lokale partners.